Współczesny świat oraz powszechnie promowany w nim konsumpcyjny styl życia sprawiają, że posiadanie w dzisiejszych czasach własnej strony internetowej staje się zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstwa koniecznością.

Wynika to między innymi z dużej konkurencji na rynku, niemalże nieograniczonego asortymentu produktowego i usługowego, digitalizacji społeczeństwa, a także wspomnianego już wcześniej promowania na nieznaną dotychczas skalę konsumpcyjnego stylu życia. Każdy świadomy konsument przed podjęciem decyzji zakupowej pragnie, jak najlepiej poznać pożądany produkt lub usługę, a także zapoznać się z polityką firmy, co umożliwia mu właśnie strona internetowa danego przedsiębiorstwa.

Mam już stronę internetową – co dalej?

Wiedząc już, że każde przedsiębiorstwo chcące zaistnieć na rynku bez względu na swoją ofertę musi posiadać stronę internetową, warto również poznać kolejne kroki, które zapewnią witrynie, a co zatem idzie samemu przedsiębiorstwu rozpoznawalność, popularność oraz rzeszę oddanych klientów.

Posiadanie własnej domeny to zatem tylko początek krętej drogi, przez którą przejść musi każdy przedsiębiorca, aby osiągnąć wymarzony sukces. Po wykupieniu własnej domeny i doborze najodpowiedniejszego hostingu, a więc usługi polegającej na udostępnianiu przestrzeni na serwerze, umożliwiającej przechowywanie plików i danych związanych z stroną internetową, rozpoczyna się prawdziwe tworzenie i prowadzenie strony internetowej.

Pierwszym krokiem jest stworzenie własnego adresu e-mailowego. Jest to niezwykle istotny punkt, ponieważ umożliwia on nawiązywanie bezpośredniej, dwustronnej komunikacji z potencjalnymi klientami i konsumentami. Przyjmuje się bowiem, że jest to najlepsza praktyka do długofalowego budowania relacji i zaufania z klientem.

Po stworzeniu przestrzeni komunikacyjnej należy skupić się na pozycjonowaniu własnej strony internetowej. Pod pojęciem tym rozumie się podejmowanie rozmaitych kroków, które sprawią, że wzrośnie jej widoczności i pozycja w wynikach wyszukiwania organicznego w wyszukiwarkach internetowych. Zadaniem tego zabiegu jest zatem zwiększenie ruchu organicznego i przyciągnięcie na stronę, jak największej liczby klientów. W ramach pozycjonowania stosuje się bardzo różne strategie i techniki, które mają na celu zrozumienie algorytmów wyszukiwarek i dostosowanie danej strony do wymagań tychże algorytmów.

Równie ważne co pozycjonowanie okazuje się wdrażanie rozmaitych form reklamy, które muszą być odpowiednio dobrane do profilu i strategii firmy, a także potrzeb i oczekiwań ostatecznych odbiorów. Kolejnym ważnym krokiem w procesie rozwoju własnej witryny internetowej jest monitorowanie natężenia ruchu. Proces ten obejmuje nieustanne śledzenie wydajności strony, a co za tym idzie również i tempa wzrostu natężenia ruchu, jaki ma na niej miejsce. Tych kilka prostych kroków pomoże każdej osobie początkującej w prowadzeniu własnej strony internetowej, rozwinąć swoją działalność oraz stać się bardziej zauważalnym podmiotem na rynku.

Metody promocji stron internetowych

Mnogość kanałów promocji stron internetowych sprawia, że zarówno każdy przedsiębiorca, jak i każdy potencjalny konsument jest w stanie znaleźć odpowiedni i dopasowany do własnych potrzeb produkt bądź usługę. Wśród najpopularniejszych metod promocji stron internetowych wyróżnia się:

  1. pozycjonowanie strony (SEO);
  2. kampanie reklamowe w wyszukiwarkach (SEM);
  3. reklamy wmediach społecznościowych;
  4. public relations(PR);
  5. marketing treści.

Co ważne dobór najwłaściwszej metody promocji strony internetowej jest uzależniony od strategii firmy, branży, w której ona operuje, docelowej grupy odbiorców i kluczowych celów. Przyjmuje się jednak, że najbardziej optymalną opcją jest zastosowanie kombinacji różnych metod promocji, co może przełożyć się na najlepsze rezultaty, a co za tym idzie również i wzrost zysków.

Pozycjonowanie witryny internetowej

Jedną z najpopularniejszych form promowania stron internetowych jest ich pozycjonowanie. Zakłada ono podejmowanie rozmaitych działań w celu poprawy widoczności i pozycji danej witryny w wyszukiwarkach internetowych. Do aktywności tych zaliczyć można między innymi: optymalizację słów kluczowych, a więc znalezienie chwytliwych i często poszukiwanych przez klientów słów lub całych fraz, a następnie umieszczenie ich bezpośrednio w treści, bądź też w nagłówkach, metatagach i innych elementach strony, aby potencjalny konsument mógł w łatwy sposób zidentyfikować się z danym produktem lub firmą; optymalizację treści, a więc kreatywne tworzenie wartościowych i unikatowych treści, które zainteresują i przemówią do podświadomości klienta; optymalizację techniczną wpływającą na poprawę struktury strony, prędkości jej ładowania, użyteczności i innych czynników technicznych, które wpływają na doświadczenie i odczucia klientów i użytkowników czy analizę danych obejmującą śledzenie zmian w natężeniu ruchu czy zachowaniach i upodobaniach klientów.

Promocja strony przez Google Ads

Bardzo często wykorzystywaną metodą reklamy witryny internetowej jest również promocja strony przy pomocy Google Ads. Jest to platforma stworzona, jak sama nazwa wskazuje, przez internetowego giganta – Google. Oferuje ona przedsiębiorstwom docieranie do szerokiej rzeszy odbiorców, a co za tym idzie również i promowanie własnych produktów lub usług w różnych miejscach w przestrzeni internetowej. Korzystanie z tej metody reklamy umożliwia publikowanie własnych materiałów promocyjnych w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerów Google i na platformie YouTube.

Działania tego typu oparte są na zasadzie Pay-Per-Click, co oznacza, że przedsiębiorca płaci za reklamę wyłącznie wtedy, kiedy zainteresowany nią klient za pomocą kliknięcia zostanie przekierowany na stronę sklepu lub firmy. Co istotne Google Ads umożliwia precyzyjne targetowanie reklam, co pozwala dostosować ich wyświetlanie do konkretnej grupy docelowej, wybranej lokalizacji, demografii, zainteresowań i wielu innych czynników, co przekłada się na niezwykle skuteczne dotarcie do odpowiednich odbiorców.

Promocja strony w mediach społecznościowych

Popularyzacja mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn sprawiła, że portale te stały się kolejną niezwykle skuteczną przestrzenią do reklamowania własnych produktów, usług czy treści. Ta forma reklamy pozwala dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców, angażować ich i generować ruch na stronie. Umożliwia również utrzymywanie stałego kontaktu z klientem, a także buduje zaufanie i więzi między klientami, a firmami. Popularność tej metody promocji wynika z dużej i stale rosnącej liczby użytkowników, którzy cechują się wysokim poziomem zaangażowania; możliwości precyzyjnego targetowania potencjalnych klientów; elastyczności i skalowalności, które pozwalają śledzić efektywność kampanii czy możliwości wirusowego rozprzestrzeniania się publikowanych treści.

Filmy na YouTube i TikTok

Stosunkowo nową formą reklamy w Internecie jest również publikowanie filmów video na platformach takich jak YouTube czy TikTok. Platformy te skupiają wielu odbiorców, którzy preferują wizualne i dynamiczne formy przekazu, tym samym zachęcając do nabycia danego produktu lub usługi potencjalnych odbiorców. Tego rodzaju metody pozwalają w szczegółowy i kompleksowy sposób przybliżyć klientom zarówno same produkty, jak i również główne i kluczowe cele firmy oraz jej historię czy strategię. Bardzo często metoda ta jest również połączona z marketingiem influencerów, który zakłada współpracę ze znanymi w sieci osobami, które posiadają duże zasięgi na platformach społecznościowych lub w swojej dziedzinie, co bezpośrednio może się przełożyć na wzrost sprzedaży określonego produktu lub usługi, a także na wzrost budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

Blog na stronie internetowej

Marketing treści obejmuje swym zakresem tworzenie wartościowych i angażujących treści, takich jak artykuły, ikonografiki, blogi czy e-booki, które są poszukiwanym źródłem wiarygodnych informacji dla wielu użytkowników Internetu. Oprócz zaprezentowania własnych produktów czy usług dana firma może przyciągać uwagę i zainteresowanie użytkowników, poprzez przekazywanie rzetelnych i wiarygodnych informacji na dany temat, tym samym odpowiadając na potrzeby klientów oraz dając im od razu rozwiązanie na powstałe problemy. Ta kompleksowa metoda jest szczególnie często praktykowana w przypadku produktów i usług specjalistycznych, których wykorzystanie wiąże się z posiadaniem określonej wiedzy lub umiejętności.


Leave a Reply

Your email address will not be published.